Kampania wyborcza walką o głosy

Z pewnością każdy z nas doskonale zdaje sobie sprawę z tego czym jest kampania wyborcza. Wykorzystuje się bowiem do tego wszelkie możliwe środki masowego przekazu. Każdy chociaż raz miał z nią do czynienia, nawet jeśli nie zdaje sobie z tego sprawy. Kampania jest działaniami marketingowymi, których zadaniem jest wypromowanie danego kandydata czy też partii politycznej. Celem każdej kampanii wyborczej jest to, aby wyborca oddał głos na promowanego kandydata. W takiej promocji korzysta się z plakatów, banerów. Organizuje się wiece oraz spotkania z wyborcami. Umieszcza się spoty w radiu oraz telewizji. W grę bardzo często wchodzą także ogłoszenia prasowe. Sztaby wyborcze, które zajmują się organizacją kampanii, z pewnością mają naprawdę sporo możliwości do działania.

Przede wszystkim jednak sztab musi zdecydować się na to, na jaką kampanię postawi. Istnieje bowiem wiele możliwości. Od wyboru będzie w dużym stopniu zależała skuteczność prowadzonych działań. Pierwszą możliwością jest prowadzenie kampanii bezpośredniej. W tym przypadku kandydat będzie osobiście spotykał się ze swoimi wyborcami. Można odwiedzać domy wyborców lub też rozmawiać z nimi podczas jakiś większych wydarzeń, takich jak festyny. Najczęściej taka właśnie taktyka kampanijna jest stosowana w przypadku wyborów samorządowych. Tutaj jest taka możliwość, gdyż mamy do czynienia z małą społecznością. Gorzej byłoby gdyby kandydat na prezydenta kraju chciał odwiedzić wszystkich swoich wyborców. Raczej byłoby to niemożliwe. Dlatego właśnie w tym drugim przypadku częściej stosuje się kampanię pośrednią. Tutaj także kandydat chce dotrzeć do wyborcy. Jednak robi to za pośrednictwem różnego rodzaju mediów. Korzysta się z prasy, radia i telewizji. Oczywiście organizując tego typu kampanię trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że potrzebne nam będą dość spore środki finansowe. Trzecim typem kampanii jest kampania ukierunkowana. W tym przypadku chodzi o adresowaniu treści wyborczych. Często kandydaci chcą trafić do wszystkich. Jednak tak naprawdę jest to niemożliwe. Każda partia tak naprawdę ma swój, zazwyczaj jasno określony elektorat. Powinna wiedzieć jak do niego dotrzeć. Można na przykład skierować swoją kampanię tylko do osób mieszkających w danym miejscu czy będących w konkretnym wieku.

Ostatnio coraz częściej kandydaci na prezydentów, posłów organizują kampanię wyborczą negatywną. Wszystko tutaj opiera się na tym, aby dyskredytować swoich przeciwników. Stawia się ich w jakimś niekorzystnym świetle, mówi się o o tym czego nie udało mu się dokonać. Zadaniem sztabu wyborczego jest tutaj przede wszystkim podważyć wiarygodność przeciwnika w oczach wyborców. Taka taktyka jest atakiem na cechy danego kandydata oraz na jego zachowanie. Może to być także atak na jego poglądy. We wszystkim chodzi przede wszystkim o to, aby zniechęcić wyborców do danej osoby. Niektóre sztaby wyborcze, aby tego dokonać, decydują się nawet na to, aby poruszać publicznie prywatne sprawy kandydata i mówić o jego prywatnych problemach. Wszystko po to, aby wybrać wybory.

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

admin

Dodaj komentarz